Jumaat, 28 Mac 2008

Setelah 3 bulan

28/03/2008. Genap 3 bulan aku tak mencoretkan apa2 kat blog ni. Terasa blog macam dah bersawang gamaknya. Macam-macam pengalaman yang dah aku timba, macam-macam perangai manusia yang aku hadapi, macam-macam hari yang dah ditempuhi.
Berhelai-helai diari hidup dah dikoyak, sesuai dengan betapa banyak hari-hari yang dah dilalui sepanjang 3 bulan yang lepas. Ermm, cuma arini, aku rasa betapa harus dikorbankan IMPIAN demi MEMBAHAGIAKAN insan lain. (Setelah airmata 'jantan'ku tertumpah pagi tadi selepas berbicara dengan mak n tok). Betapa harus aku mencurah bakti pada pertiwi sebelum dapat aku berbakti kepada misi kemanusiaan dan kembara solo yang aku dah impi dan citakan... Kata puan marja, pengorbanan itu BERBALOI malah PAHALA ganjarannya!!! Kalau Mahadzir Lokman terpaksa KORBANKAN offer CNN demi menjaga ibunya, maka aku pun akan mengambil jalan yang sama.. Mungkin longlife passion aku selama ni (POLITIK) terpaksa aku lupakan.. Mungkin.
Hidup ni lebih bererti jika kita dapat membahagiakan orang lain... Seperti yang aku cakap kat mak pagi tadi: "Selagi NASIRAH yang mak anugerahkan pada iqa masih ada, masih bernyawa, selagi tu iqa akan sentiasa membantu dan menolong.. tak kira siapa, tak kira apa.."

Tiada ulasan: