Jumaat, 16 Januari 2009

IMPAK KETEWASAN (MAKSIMA)

Aku TEWAS. Tapi aku MENANG! Bukan aku tewas di Gaza, bukan juga aku menang di Tel Aviv. Kata Encik Wan, REPUTASI aku tercalar (ala-ala lagu Bunkface ni). Teruk betul result aku semester lepas. Aku dapat B- utk ASEAN. Ye, memang salah aku. Sape suruh tak hantar ulasan artikel? 20% hilang. Sape suruh tak baca artikel betul2 utk oral? Salah aku tu. Sape suruh study last minute? Salah aku jugak tu.

Tapi, aku ambik kisah dgn ketewasan aku. Semester ni, aku berada di landasan yang terbaik. Fokus. Motivasi. Berhati-hati. Kata En Wan lagi, "Enough is enough!" Otak ni kadang-kadang penuh idea utk aktiviti itu ini, tapi aku terpaksa korbankan. Biarlah idea tu pergi. Datang tak diundang, pergi tak dihalang. Dan aku rasa aku betul-betul berada di tahap terbaik walaupun hari pertama masuk kelas En Rizal, aku rasa betul2 BODOH! Aku rasa takut. Orang kata, takut itu tanda taqwa. Takut itu petanda awal yang baik utk aku yg jarang-jarang takut!

Impak ketewasan maksima ini, aku bangun untuk memperbaiki reputasi yang tercalar. Aku rasa macam baru masuk U, baru semester 1, tahun 1. Aku akan pastikan, sepanjang semester ini aku tidak akan balik KOta Tinggi atau ke mana-mana. Aku dah penat melawan arus. Aku akan berenang mengikut arus utk semester akhir ini..

Tiada ulasan: