Jumaat, 13 Jun 2008

Sakit Kepala


Ehmmm.. Lama tak tulis kat sini. Cuti 2 bulan ni aku habiskan masa kat rumah sambil ikut program2 kat Kota Tinggi. Orang panggil, aku pergi. Tapi, masa cuti ni, dah berapa kali kena sakit kepala. Seingat aku, lepas form 6 dulu, jarang2 aku kena sakit kepala. Kali ni, sakit kepala yang tak tertahan (sampai menangis-nangis).. Aku memang tak suka nak jumpa doktor, leceh kena makan ubat itu ini. Tapi, terpaksa gak telan panadol.

Kebetulan aku tergerak nak tengok rak buku tadi. Terjumpalah majalah lama yg masih terselamat dari banjir (berkotak koleksi majalah yg aku sayang, antaranya PC, Newsweek, MASSA, Dewan Siswa, Dewan Masyarakat semua tak dpt diselamatkan!) iaitu MINDA, Januari 2002 (majalah lain yg tinggal adalah South Review, September 2001). Aku dapat jawapan daripada masalah sakit kepala aku: "Perubahan dalam kimia tubuh yang berlaku kerana terlalu banyak tidur boleh mempercepatkan serangan migrain atau sakit kepala jenis lain". Patutpuunnn.. cuti ni, waktu bangun dan tidur aku tak sama. Nak2 lagi musim EURO ni. Siang lak, agak2 dah kenyang, tidur. Agak2 lapar, bangun! Hehehe..

Moralnya, JANGAN BANYAK TIDUR! Mulai besok, aku akan kurangkan tidur. Lagipun, tangan dah menggatal sangat nak menulis. Lama sangat peram idea. Kalau diperam lama2, alamat terlalu masak, dah tak enak dimakan!

Tiada ulasan: