Sabtu, 24 Mei 2008

Adeq Kena PUKAU!

Adeq n member dia.

Malam hantu aku tak berakhir kat situ. Masa tengah sibuk kemas barang, mak ada call, adeq tak balik2 rumah dari JB. Mak dah menangis-nangis masa tu. Adeq yang praktikal kat Mutiara Hotel, JB dah keluar kerja kol 4 petang, tapi kol 8 malam tak balik2 rumah. Telefon pun tak angkat. Mana mak tak risau. Masa aku makan kat Farvis, aku try contact adik, tapi tetap tak angkat. Satu rumah dah risau, tapi aku tetap TAKDE PERASAAN! Bimbang, bimbang gak. Risau, tapi tak bole nak pk.

Lepas aku sampai bilik, Chik (adik lelaki, no.3) call. "Akak dah balik, dia kena PUKAU!" Pukau? Berderau darah aku. Ye la, adeq, perempuan, takut diapa-apakan. Alhamdulillah, adeq tak apa-apa, cuma telefon Sony Ericson yg dia baru beli kena rembat! Mak n ayah bawak dia buat report polis. Kata adeq, orang yang pukau dia tu pakai uniform polis, ada tulis IPD ***. Lelaki tu bawak dia round sampai Hospital Sultan Ismail, then drop dia kat Carrefour. Mujur adeq tak apa-apa. Mak dah risau, takut adeq kena 'apa-apa', pastu campak dalam longkang ke.. apa ke.. bukan orang tau kan.


Aku yang kat KK lagi dah menyumpah-nyumpah JANTAN KEPARAT tu! Takde keje lain ke? Nak pukau orang! Kalo aku dapat JANTAN tu, nak aje aku belasah cukup-cukup! Tapi aku syukur, adeq SELAMAT, handphone yang hilang bole dicari ganti, tapi kalo maruah n harga diri tercalar, tak dapat nak tebus kembali!

Tiada ulasan: