Ahad, 2 November 2008

Bila KEBENARAN Ditapakkasutkan...

"Jangan main POLITIK TIKAM BELAKANG" ~ Pak Lah

Hmmm.. itu kata Pak Lah. "TIKAMlah aku kalau BERANI!", ini kata aku. Memang aku sedang ditikam pun. Tikaman itu tepat di jantungku, lalu darah merah pekat mengalir laju. Tapi... mujurlah darah yang mengalir dalam badan aku adalah darah Melayu - pantang MELAYU berundur! Maka, aku bertarung dengan maut demi terus bernyawa. Aku sedang bertapa untuk mengembalikan kekuatan agar pencak silatku takkan canggung. Musuh yang telah menikam aku pastinya sedang berseronok sekarang ni. Tapi tak sampai berapa ketika, sedang aku masih 'luka parah', aku telah berjaya memberi 'tumbukan' padu tepat ke muka dia dan PECACAI-PECACAINYA! Serikandi MELAYU usah diuji, kelak terhumban ke pintu NERAKA!

Tersirat kan apa yang aku tulis di atas. Kalau baca sekali takkan mengerti. Tapi, inilah yang aku hadapi. Aku namakan musuhku itu sebagai PENGKHIANAT dan pengikut-pengikutnya sebagai PECACAI I dan PECACAI II. Sudah pastilah PENGKHIANAT dan PECACAI I&II lelaki! Jantan-jantan keparat yang tak kenal dek untung. Aku pernah menghadapi saat-saat penuh cabaran sebegini, juga sewaktu bekerja dengan lelaki. PENGKHIANAT ni sebenarnya coursemate aku. Tapi mungkin dia tercabar bekerja di bawah arahan seorang PEREMPUAN, maka aku dipertikaikan dan difitnah habis-habisan. Sebelum cuti raya, aku dah lama lupakan dan maafkan apa juga yang PENGKHIANAT dan PECACAI I dan PECACAI II lakukan kepadaku. Kerana DENDAM hanya akan menghitamkan seketul daging yang berada dalam badanku..

Aku tak kisahpun kalau dikritik, dimarah atau ditempelak kerana aku tau aku bukan manusia sempurna. TAPI... pantang aku kalau aku DITIKAM DARI BELAKANG! Dah! Buang masa je aku bercakap pasal PENGKHIANAT dan PECACAI-PECACAInya. Tapi kalau hari ini PENGKHIANAT dan PECACAI-PECACAInya sudah 'main kotor' dalam dunia pelajar, aku yakin dan pasti, esok atau lusa, PENGKHIANAT dan PECACAI-PECACAInya adalah CALON-CALON yang akan merosakkan perpaduan negara dan akan mengotori masa depan bangsaku.

Kunci ke NERAKA ada di tanganku. Bila-bila masa aku boleh humban PENGKHIANAT dan PECACAI-PECACAInya ke NERAKA JAHANNAM! Tapi, kerana ada seketul daging yang ada dalam diriku iaitu HATI yang masih punya perikemanusiaan, maka aku melakukan tindakan-tindakan BERMORAL dan penuh MARUAH.

Hmmm.. satu lagi tambahan. Selain PENGKHIANAT, PECACAI I dan PECACAI II, ada 2 lagi watak pelakon wanita utama yang berlagak baik. Bezanya mereka, barangkali kerana mereka WANITA, mereka bukan MENIKAM aku, tetapi MERACUN aku senyap-senyap! Tapi, kerana seketul daging dalam badanku yang telah aku cuci dari dendam, maka kebenaran terbentang di depan mata.. Mereka ni aku namakan MULUT SUNDAL I dan MULUT SUNDAL II.

Tika dan saat ini, hanya Allah yang Maha Mengetahui perasaanku. Aku tak minta untuk dikasihani, simpati ataupun difahami. Bila aku ikhlas dalam pekerjaan, aku dikatakan tidak buat kerja. Bila aku berdiam, aku ditikam dari belakang. Tapi bila aku ditikam, aku takkan senang-senang menyerahkan nyawaku! Aku akan bertarung untuk hidup dan terus hidup! PEMBALASAN PERTAMA telah aku lakukan kepada PENGKHIANAT dan PECACAI-PECACAI. MULUT-MULUT SUNDAL juga telah aku SUMBAT dalam forum Friendster agar dia tahu beza "Berani untuk bercakap benar" dan "Berani untuk bercakap benda mengarut!"


Seperti aku katakan tadi, kunci NERAKA ada di tangan aku. Tapi, PEMBALASAN yang perlu PENGKHIANAT, PECACAI I, PECACAI II, MULUT SUNDAL I dan MULUT SUNDAL II akan terima kerana MENAPAKKASUTKAN KEBENARAN tidak semudah dicampak ke dalam NERAKA, tetapi aku akan pastikan BISA KERIS SRIKANDI MELAYU akan membuatkan mereka menggelupur dengan mulut berbuih-buih! Ini SUMPAH seorang SRIKANDI MELAYU yang telah DITIKAM BELAKANG dan menjadi mangsa KEBENARAN YANG DITAPAKKASUTKAN..

Tiada ulasan: