Ahad, 23 November 2008

Impak Maksima???

Tadi tok ajak keluar, pegi beli belacan. Hacchummm.. hidung aku yang resdung ni makin gatal lepas Afiy tiba-tiba tonyoh dengan belacan! Nasib baik dalam plastik lagi, kalau tak.. nescaya tercabut ler hidung ni.. Tapi, ceritanya bukan pasal belacan, pasal KERETA dan ADEGAN KEJAR-MENGEJAR. Ala-ala Impak Maksima gitu lerr..

Pertama sekali, aku bukan peminat drama, filem atau teater muzikal Impak Maksima. Geli-geleman. Nak pulak ada Awal berlakon, hermmm, gatal hidung! Tadi.. ada la kereta yang kacau 'jalan' aku. Memang bengang. Beremosi la aku jadinya. Dah la semalam kat traffic light Arked Mara, ada geng Mat Rempit yang berlagak bagus dengan pakai topeng hantu dia orang. Macam jalanraya dia orang yang punya! Ayah tak bagi aku jalan dulu bila lampu dah hijau. "Bagi budak-budak tu jalan dulu. Kang accident," kata ayah. Peduli apa aku, pantang aku DICABAR atas jalan ni! Pagi tadi jumpa pulak orang yang sengal bawa kereta, lelaki pulak tu.. aduhhh.. nasib. Nasib. Itu yang membuatkan aku diimbau kenangan.....

Peristiwa ni mengingatkan aku pada adegan kejar-mengejar masa aku drive Mazda biru berenjin turbo dulu. Fuh, memang 'pergi' kereta tu! Paling best aku boleh 'makan' 160km/j.. Mazda biru, haru biru! Aku balik dari JB dengan mak masa tu. Tiba-tiba, sampai kat Taman Saujana, ada kereta Peugeot putih yang lembab dan sengal! Aku berebut jalan dengan lelaki Peugeot putih tu. Mak sampai berderau darah. Aku potong dia. Tuptup dia potong aku balik. Cis, tercabar kewanitaan aku! Aku pun apa lagi, kejar kereta Peugeot tu sampai ke bandar Kota Tinggi. Sampai kat traffic light Arked Mara, aku pun.. tenung kereta sebelah, kereta Peugeot tadi! Baru dia tau, bukan semua perempuan boleh senang-senang dipotong atas jalan!

Cerita kedua. Juga masa aku masih dengan Mazda turbo. Aku potong kereta Satria yang potong aku. Rupa-rupanya, kereta tu pegawai polis trafik Kota Tinggi. Nah, rasakan. Polis tu siap mengadu dengan ayah. Cis! Kat Sabah pun banyak jugak adegan potong-memotong dan kejar-mengejar ni. Bayangkanlah, aku yang biasanya sewa Kancil, berlumba dengan Storm! Pernah jugak aku main potong-memotong dengan pakcik teksi. Masa tu bawak Rein dan Mala. Yang kelakarnya, penumpang teksi, 2 orang budak lelaki Cina (macam budak UMS jugak) yang terkedu bila tengok kitorang semua ni perempuan! Mwahahahahaha.. Cubalah untuk mencuba drebar-drebar wanita di luar sana.. nescaya akan rasa sesuatu.. Tamparan Wanita!

Tiada ulasan: