Selasa, 4 September 2007

Geram, Sumpah, Dendam!!!

GEEEERRRRRAAAAAMMMMMM!!!!! Lama dah aku tak HANGIN macam nih.. Lama dah HATI TAK MEMBARA.. Tapi ari ni aku memang PANAS, JIWA terbakar! Bengang seh dengan MAMAT SEKOR ni.. BERLAGAK BAGOS!!! Memang aku geram.. Pakkal jek aku ngan die bekerja di bawah satu bumbung. Masa dia 'TARIK MUKA' tadi, aku macam nak tumbuk n tampar-tampar jek muka dia tu. Nak gantung hanger kat muncung dia!!! Bole siap cakap, "dah, takde apa-apa lagi kan? saya nak cepat." "Saya tak tido malam nak siapkan benda ni.." Selama ni aku beri dia peluang. Sebagai ketua, aku lebih suka mendengar pendapat orang bawah aku dulu sebelum dorang dengar keputusan aku. Aku lebih suka bekerja bersama-sama daripada mengarah tak tentu hala! Biarlah, BUKAN SEMUA ORANG YANG KITA SUKA & BUKAN SEMUA ORANG YANG SUKA KITA!!!


Inilah orang kita-Malaysia.. Baru 'hebat' sikit, dah BERLAGAK! Mamat, sib baik ko bukan MELAYU. Kalo tak, memang aku MALU! Aku tau, dalam sesebuah ORGANISASI, memang KONFLIK DALAMAN tak dapat dielakkan.. Tapi aku pernah merasa bekerja dalam TEAM YANG HEBAT! Masing-masing menghormati kelebihan masing-masing. Tak tunjuk LAGAK!


Memang la, kalo orang tak tau, tengok aku memang tak serius.. Tapi tak semestinya dalam aku tak serius macam ni aku tak memikirkan sesuatu tentang study aku. Lantak ko la MAMAT. Ko nak tunjuk HEBAT pun sekarang, SILAKAN. Terima kasih sebab bagi aku CABARAN. Terima kasih sebab beri aku TAMPARAN. Sekarang aku tak dapat buktikan apa-apa, tapi aku akan PASTIKAN aku akan BERLAWAN habis-habisan dengan ko! Aku takkan bagi ko MENGATASI aku dalam exam nanti.. Mungkin kalopun aku tersungkur kelak, aku akan PASTIKAN aku KALAH BERGAYA!!! Ini SUMPAH aku pada diri sendiri!


Aku berDENDAM? Ya, tapi dari sudut yang POSITIF. Memang aku jenis yang tak kisah, tapi kalo aku dah serik dengan seseorang, BURUK PADAH! Orang tak pernah tengok aku MENGAMOK.. Kalo aku DIAM sekejap pun orang ingat aku ada MASALAH.. Ah, inilah dunia!!! Aku memang pantang jumpa orang BERLAGAK! Aku akan SEPULUH dan BERPULUH kali berlagak. Bunyi macam JAHAT, tapi itulah hakikatnya! Aku dah BERSUMPAH, AKU AKAN BUKTIKAN SESUATU kepada orang yang berlagak tu.. Ya!!!

Tiada ulasan: