Isnin, 2 Julai 2007

Bingkisan Dari Seorang Teman

Hah, nilah dia BBQ Party budak2 Tahun 1 Blok A, Kampung CD. Best gilerrr
kalo buat keje tak masuk pekse ni. Ala, Einstein kan kata: Creativity
is an essential aspect of success!

ZA (Zarina-roommate aku sem lepas) SMS tadi. Entah kenapa, aku rasa TERHARU! Hehe.. Bingkisan dari seorang TEMAN! Ya, TEMAN!

"Senyap x b'erti hilang"
"Diam x b'erti lupa"
"Jauh x b'erti putus"
krn kt adalah 1 ikatan persahabatan yg berkekalan.....

"Wahai shbatku, k'indhan b'samamu tdk bisaku rgkaikan, dlm bait2 puisi andainya aku s'org pjangga, dan x dpt kulukis andainya aku seorang pelukis, sglanya masih t'ukir indah dlm diari kngan, saat manis dan klucuan b'samamu tetap segar dlm ingatan, tp kuhitung hari2 yg mdtang n b'lalu, jauh d sdut hati m'harapkan nstgia smlm b'ulang lg, tp di mana dan bila? Bisakah ia terjadi wahai haziqah...... jwpnnye msti la.. di ums nti b byk kngn yg melucukan n mbuatkn ku slu t'syum.."


Ni 1 lagi mesej Za yang buat aku TERHARU.. Za panggil aku AZI atau ZI.. Membe2 Klate macam Za, Tie, Farah n budak SPS memang panggil aku macam tu.. Nama aku memang banyak VERSI! Antaranya, AZI, ZI, HAZIQ, ZIQ, ZIQA, HAZIQAH, FIQ, JIJIE dan.. yg paling klako tentunya panggilan dari si IAN - classmate Spanish aku! Ada ka patut dia panggil aku AZIZAH!!! Haiiii, Ian.. Ian.. Aku ketawa terguling-guling kalo teringatkan si Ian! Klako gilerrrrrrr! Layaaannnnn..

"Zi, slame kt bkawn, zi la.. yg za plg ska... b prgai zi cm kak za, smua jnis x
ksh. t'lak mja mcm bdk2.. yg srg lg x yah ckp wak skt ati je..." (refer kat si A-
roommate kitorang)

Haiii, kangen aku sama Za n member2 lain! Harap2 dapat sama blok! Atau sama bilik lagi. Boleh la wat 'perangai' macam tahun lepas. Hehe.. Paling tak boleh dilupakan - wat BBQ Party kat belakang blok A masa felo cuti kawin.. Order Pizza n McD, tak payah cakap, memang muka ni aje.. Mentelaah dalam khemah.. Pastu, main rounders sampai bola masuk ke bilik senior! Apa lagi, kena jerit ar! Hahaha.. Ada lagi, bawak Za, Tie n Farah gi makan ikan bakar kat Anjung Senja sampai kena 'kencing' dek budak baru gerai tu.. Ishh ishh ishh.. Yg paling menyedihkan, malam aku nak ambik paper SPANISH, ZA, FARAH n TIE hentam melalak macam kena histeria sebab ehm ehm (sape yerk?) ugut nak 'buat' dorang! Farah sampai terus call family kat Klate nak mintak tuko U Semenanjung. Dasyat tak dasyat ler tu. Mana nak baca, mana risaukan dorang.. Tapi alhamdulilah, berkat pengorbanan dan kesabaran aku (ecececehhh..) 'campur tangan' dalam kes dorang, aku dilorongkan 'A' untuk SPANISH.. Rezeki dari Allah.. MANIS betol kenangan lalu.. Macam nak kunyah je.. Yum yummm...

Tiada ulasan: