Isnin, 23 Julai 2007

Kato Sensei no Kurasu

Tadi adalah kelas jipun pertama. Minggu lepas dah la aku semangat nak masuk kelas, bersiap awal, tapi rupanya kelas start minggu ni.. Huhu.. Pagi tadi aku gi kelas dengan Jida San. Sampai foyer PPIB, tanya abang guard, mana Bilik Bahasa 2? Baik bertanya sebelum sesat kan.. Jumpa si Rebekah San sekali. Jadi kami bertiga masuklah ke BB2, PPIB dengan persoalan yang bersarang di kepala - MACAM MANA GAYANYA KATO SENSEI???

Group 1 kumpulan jipun tak ramai macam Group 3 kelas Maeda Sensei tahun lepas. Rosa, Atiey, Nyonya Chan, aku, Bell, Zida, Rebekah, Scott, Dan, Ednna, Hayati, Cheryl, Ijan, Jamal, John, Salleh.. Dan dua orang yang En Wan panggil IT - si Izah n Rosmini. Ada ka patut dorang datang pukul 9.30 pagi??? Lambat lagi! Kato sensei kelakar orangnya. Cute jugak.. Dah kahwin, ada 2 orang hero. Bila dia kata rumah dia kat Menggatal, aku pun angkat tangan dan kata, "Can we go there sensei?" "Yes, be my baby-sitter." Hehehe.. Ye la, sensei baru je lepas bersalin anak kedua. Anak pertama dia hero gak, 4 tahun..

Apa yang aku perasan tentang SENSEI baru aku ni??? Ermm.. Englishnya lebih baik daripada Maeda Sensei yang dia kata "no longer." NO LONGER? Heheheheh, banyak maksud tu, sampai kitorang sume berdekah ketawa! Lepas tu, lepas sensei cakap dan bercakap, dia selalu tarik nafas (dalam-dalam) dan ketawa.. How cute.. Yang best jugak bila Dan tanya, "Can u speak Malay sensei?" "SIKIT-SIKIT," jawab Kato Sensei. Tapi paling berdekah bila dia kata kat Multi-Purpose Room yang khusus untuk budak-budak IR, "MANY 'KIPAS'!" Kahkahkah.. Lipas, sensei. Bukan KIPAS.. Pastu lagi, dia macam SENORA KASMA - selalu tanya ada soalan ke tak. "SHITSUMON?" "SHITSUMON?" Mungkin nilah STYLE lecturer2 perempuan, terlalu caring..

Babak yang paling aku suka kat kelas jipun pertama tadi adalah babak memperkenalkan diri. Berlinda - aku kata kat sensei: BERU SAN. Ijan pulak kami kenakan dengan JURU SAN (JURU-HA-JAN). Scott - jadi SUKOTTO SAN. Bila tiba kat aku - HAJI SAN (Haziq) sensei panggil.. Macam 'HAJI' gelaran orang Melayu dia kata. Eh, mana boleh! NAMA JIPUNKU - HAJIKA NASHIRA. HAJIKA to yonde kudasai!!! Apa-apapun, kelas jipun Kato Sensei BEST SANGAT!!! Walaupun dia tetap meneruskan LEGASI Maeda Sensei yang rajin memberi kami KUIZ dan KUIZ dan KUIZ.. tapi cara mengajar dia sedikit berbeza dengan Maeda Sensei. Lebih segar. Tapi antara MAEDA dan KATO SENSEI, masing-masing ada kelebihan.. dan.. masing-masing CUTE!!! Hehe.. Harap-harap KECERIAAN pada kelas pertama ni akan berterusan. Dan harap-harap kami boleh bercakap jipun.. Kelas tadi pun Kato Sensei dah banyak membuat pembaharuan. ARIGATO GOZAIMASHITA, KATO SENSEI!!! Ja, mata!

Tiada ulasan: