Khamis, 5 Julai 2007

Universiti Mee Maggi

Fuuhhh.. Akhirnya! Akhirnya aku makan MAGGI. Setelah lama cuti dengan famili, MEE MAGGI dpandang sepi. Tapi godaan bau kari tak tertahan lagi. 2 mangkuk MEE MAGGI lagi tadi! Mee MAGGI KARI yang mak masak sendiri, untuk anak yang lapar lagi walaupun baru tolak pinggan nasi. Opp, yang pasti bukan MAMEE Slurrppp MAWI!

Ada apa dengan Universiti? Ada apa dengan Mee Maggi? Di universiti, siswa siswi melantak mee Maggi sebab PTPTN tak cukup-cukup lagi. Saban hari makan Maggi. Perasa ayam, tom yam, veggie atau kari. Opppzzz, PEMBETULAN - bukan PTPTN tak cukup untuk diri, cuma tak pandai nak buat belanjawan sendiri! Duit habis dilabur kat CP..

Apa salahnya sarapan dengan roti, tengah hari makan nasi, malam pula carilah capati. Tapi budak-budak Universiti, dari pagi hingga dinihari semuanya MEE MAGGI! Stok berlonggok-longgok dalam laci, atas almari.

Apa WAJIB ke MEE MAGGI? Tepuk kepala renung sendiri. Dah tahu MEE MAGGI tak elok untuk diri, mudharat buat pelajar universiti, tapi tetap dibeli. Konon nak jimat duit, tak nak susahkan famili. Tapi kalau sakit nanti, famili yang terpaksa buat itu dan ini.
Mari mari mari! Kita renung sendiri. Bebaskan diri dari tabiat buruk sebegini. Usus merintih sebab MEE MAGGI. Rambut akan gugur, hilanglah seri. Muka toya sebab tolak nasi. Bila disoal jawapan lambat diberi, kepala sakit bahana MSG. Nah, APA LAGI - "UNIVERSITI MEE MAGGI", KITA TOLAK TEPI!

Tiada ulasan: