Selasa, 17 Julai 2007

Kelas Pertama Yang Menggegar Jiwa

Semalam kelas pertama aku untuk International Organizations. Lecturer: Puan Marja Azlima Omar. Fuuhh, awal-awal dah kena kejutan! KUIZ! Adui, OPEC pun aku lupa! OPEC! Negara-negara OPEC - aku hentam letak SINGAPURA, MALAYSIA n apa lagi entah. Belum lagi masuk yang aku tinggal kosong. Belum campur jawapan salah. Hilang ingatan aku kat situ. Bagi jawapan yang bodoh. It really sucked!!! Kesilapan pada kelas pertama yang tak akan mungkin aku lupa. Pengajaran beb! Ya ALLAH! Betapa enaknya aku diulit mimpi indah semester lepas. Rileks je masa ambik subjek En Rizal. Nah, ambik kau! Semester ni, kena lah kau dengan BOM TIGA SERANGKAI (Pak Jaini + Pak Wan + Ibu Marja). Bergegar JIWA!!!

Aku TOBAT! Memang tobat! Lepas ni aku akan make sure siapkan diri dengan baju kalis peluru, kereta kebal dan peluru-peluru yang cukup sebelum masuk ke medan pertarungan Hubungan Antarabangsa. Ngeri! Mendebarkan! Tapi aku akan lalui semua ini dengan SEMANGAT! Lagi susah, lagi perlu kerja keras! Aku di sini bukan hanya untuk melihat diri aku tumbang sebelum berjuang, tetapi aku di sini kerana mahu berjuang untuk jadi terbilang! "NO SACRIFICE, NO VICTORY".
Biarlah yang pertama jadi mimpi ngeri, asalkan akhir nanti result berseri. Aku NEKAD! Aku cabar diri sendiri. Dan aku KEJAR 1st degree!

Tiada ulasan: