Selasa, 17 Julai 2007

Hati Bagai ABC

Bengang. Geram. Marah. Terkilan. Kecil Hati. Sakit Hati. Muak. Menyampah. Tension. Ah, semualah! Hari ni hati aku bagai ABC. Semangkuk hati yang penuh dengan berbagai-bagai rasa. Rasa negatif. Entah macam mana aku boleh hilang mood. Senang kata BAD MOOD. Tapi takde la sampai hentak pintu, terajang tong sampah atau maki hamun orang. Tak. Aku under control lagi. Aku simpan dalam hati. Aku akan ubati hatiku sendiri. I'm a FIGHTER!!!

Eh.. Eh.. Jangan salah sangka. Aku bukan putus cinta atau kehilangan mata air. Ishh, bukan! Aku sedang berperang dengan gelodak hati. Tentang sesuatu. Semuanya bermula selepas kelas Teori Hubungan Antarabangsa tadi. Aku dah mula 'kacau'. Terlintas satu perasaan 'tak sedap' dalam hati. Lepas meeting MT LASBELA tadi, aku terus balik kolej. Hah, masa dalam bas la aku terperasan akan seseorang. Seseorang yang cukup aku kenal. Seseorang yang pernah aku tulis dalam entri sebelum ni. Seseorang yang menyebabkan aku dalam dilema. Dilema! Entah ya, kenapa bila aku nampak dia, aku rasa betul-betul tak selesa? Adakah kerana KEPLASTIKAN nya dah aku tahu? Erm, mungkin.

Aku balik bilik dah lewat. Lepas makan, aku tido sekejap. Tido dengan HATI BAGAI ABC. Bukan selalu aku bad mood. Tapi kalau bad mood, banyak benda yang terganggu. I need to talk to someone. Mak? Ini bukan masalah peribadi. Tapi mak mungkin dah tahu pasal 'dia'. Aku nak cerita dengan seseorang, tapi aku TAKUT. Aku takut disalahtafsir. "Alah, ko macam bagus!" "Erm, ko yang salah." Jadi, aku NEKAD. Biarlah aku pendam. Walaupun hati bagai ABC akan 'cair', tapi aku biarkan proses 'pencairan' tu tidak menjadi satu proses yang mudah! Buat apa nak sibuk cerita pasal si dia kat orang kan. Orang takkan faham apa yang kita lalui, apa yang kita rasa. Kalau aku tulis di sini, kalau aku cerita kepada sesiapa, aku percaya, semua akan TERKEJUT! Orang nampak sesuatu tu lain, tapi aku merasa sesuatu yang lain. Jadi, janganlah tertipu dek MATA. Lihatlah dengan MATA HATI.

Tiada ulasan: