Rabu, 4 Julai 2007

SUPERMUM

SUPERMUM msg kol 9 lebih tadi, pernah baca buku "jiwa kacau"? Bunyi memang BEST. BEST GILERRR.. Aku terbayang-bayang BUSKERZ yang berambut panjang, misai panjang, janggut panjang, berjambang.. Rambut ala-ala Whoopi, badan hapak tak mandi, baju lusuh sekali.. Itu ke JIWA KACAU? Kebetulan malam tadi jiwa aku sedikit kacau. Entah kenapa, tiba-tiba PERUT MERAGAM sampai tak abes MAKAN.


Dah tu, sorang mamat yang tak dikenali (spesies main tekan no tel orang lain, kemudian buat-buat salah no..) yang msg aku malam semalam msg lagi. Dah tak dilayan, pun kacau lagi. Banyak kali gak aku kena, no berbeza. (paling klako-ramai jugak dulu yang kalo telefon aku, tanya HARIAN METRO la.. BERITA HARIAN la.. Sampai ada tak puas ati, telefon berkali-kali! Ya Allah, rupa-rupanya, 7 digit paling belakang kat no hp aku sama dengan PEJABAT BERITA HARIAN CAWANGAN TERENGGANU!!! yang tak tekan KOD NEGERI, ha, masuk la ke hp aku..) Hmmm.. Tak kuasa la aku nak melayan spesies KUREEENG KASIH SAYANG macam tu.. Tak kisah le nak kawan.. Sape-sape boleh jadi kawan aku, tapi PANTANG aku no. 1: MANUSIA KAKI TAMBIRANG! (Temberang) Tapi KESIAN jugak dengan orang-orang macam tu.. Mungkin dari golongan2 manusia pendiam, pasif, lack of confidence, malu, takut dsb. yang cuma tahu guna HP sebagai saluran untuk KELUAR DARI KEPOMPONG.. Hah, tak salah bagi LABEL BARU: Manusia JIWA KACAU.. Boleh kan SUPERMUM? Hee..


Errr, SUPERMUM.. SUPERMUM.. SUPERMUM.. Pertama kali aku baca blog SUPERMUM, ada sesuatu yang aku rasakan. Tulisan SUPERMUM kalo dibaca adalah tulisan tanpa ayat-ayat bombastik. Cetusan hati seorang mummy. Tapi dalam tulisan SUPERMUM terletak PERASAAN, sehingga membuatkan aku TERKESAN. Ya, Ya.. Cukup TERKESAN.. Entah kenapa, aku tak dapat nak HURAIKAN sejauh mana.. dan apa yang aku 'TERKESAN' melalui wadah TULISAN.. Tak KESAMPAIAN.. Sesuatu yang tak mampu untuk DIEKSPRESIKAN.. SUPERMUM sebetulnya ada PENANGAN, AURA yang KURASAKAN.... (bukan Mawi je ada AURA)


Hmmm.. Korang kenal ke SUPERMUM ek? Tanyalah SUPERMUM siapa 'SUPERMUM'.. Hehe.. Isshh, aku kan, 'macam' TAKUT dan KECUT dengan SUPERMUM yang sebenarnya-benarnya. Almaklum, SUPERMUM di luar internet adalah seorang WANITA BESI yang aku HORMATI. Berilmu tinggi.. Berperibadi.. Punya gaya tersendiri.. Hebat semua segi.. SUPERMUM = SUPERWOMAN aku beri! Tapi SUPERMUM belum aku KENALI secukupnya lagi. Masih diselubungi MISTERI.. Jadi, tak boleh nak gebang lebih-lebih ni.. Nanti SUPERMUM terasa hati.. Habis kene saman nanti! Hihihi..


*(kalo SUPERMUM terbaca tulisan ni, silalah nyanyi tulisan hijau ala-ala TOO PHAT @ EMINEM. bagi mengurangkan TENSEN dengan segala macam keje.. bulih ba kan..)


Lirik lagu BIARKU MENJADI LILIN (Kumpulan Pelangi) rasanya cukup COCOK dengan SUPERMUM, seorang ibu dan seorang guru yang berbakti kepada anak bangsa.
Biarku menjadi lilin
Memberikan cahaya
Terangi sekeliling dengan diri terbakar
Tak siapa yang sedar
Di saat kegelapan rela aku berkorban
Demi satu harapan
Biar masa berlari
Dan kau terus mendaki
Aku tenang disini dengan sabar menanti
Tanpa dendam dan benci
Andainya kau terjatuh terluka dan tersungkur
Kurawat biar sembuh
Aku tak kan bertanya
Apakah nanti balasannya
Setiap pengorbanan setiap pemberian
Demi satu ikatan
Keikhlasan dihati
Walaupun kau ragui
Pada suatu masa dan suatu ketika
Akan ketara jua
Biarku menjadi lilin
Memberikan cahaya
Saat kau kesepian saat kau kegelapan
Kurela menerangkan
Aku senang begini dapat terus berbakti
Dengan cara sendiri

Tiada ulasan: